lauantai 25. kesäkuuta 2011

SM-kisat 2011

Perjantain iltakisat käytiin Ficon kanssa tosi hyväntuulisesti ja rennosti. Tuloksena kaksi ihan hyvää hylkyä. Puomin paikasta vähän neuvoteltiin. Hyppäristä jai aivan huipputunnelmat, se oli mielestäni ehdottomasti yksi minun ja Ficon parhaista radoista.


Lauantaina olin vain katsomassa kisoja, ja aamusta hyödynnettiin Merin ja Sinnin kanssa kisapaikan loistavia lenkkimaastoja ja käytiin tekemässä pitkä lenkki.

Sunnuntaina sitten se kaikista jännin päivä!
Startattiin Ficon kanssa suunnilleen medien puolessa välissä. Rata tuntui tosi helpolta, ja sitähän se olikin. Radalle mentäessä sain aivan tavattoman jännityksen päälle, kummaa! Fico meni nenänsä kanssa menojaan ja vähän varmaan koitti rauhoitellakin minua, mutta lähtöön mennessä haukkui ihan normaalisti kyllä. Alku ei ihan suunnitelmien mukaisesti mennyt, mutta varsinaisesti vasta 4-5 väli epäonnistui, en käännellyt koiraa juuri lainkaan. Muuten meni ihan mukavasti. Ja kyllä, olin ihan noin iloinen maalissa meidän keskinkertaisestakin radasta, aivan huippua että onnistuttiin Ficon kanssa pääsemään SM-finaaliin.

Finaaliratakaan ei mitenkään erityisen hankalalta tuntunut. Valssi ennen keppejä ei ollut mikään järin onnistunut, mutta ei pahimmastakaan päästä. Siitä aalle meni aika kivasti, mutta sitten muurilla kävi samalla tavalla kuin perjantaina iltakisassa, eli F kääntyi aivan toiseen suuntaan kun olin ajatellut. Video paljastaa, että ei se mikään ihme ollutkaan että Fico toiseen suuntaan lähti. Siitä selvittiin kyllä, mutta sitten viimeisestä putkesta Fico kääntyi taas eri suuntaan mitä odotin, ja sen seurauksena saatiin sitten hylky. Olisi vaan pitänyt valita ohjaaminen puomin toiselta puolelta, niin olisi tuostakin vältytty, ja lisäksi Ficon ei olisi tarvinnut tulla noin omituisesti tuohon puomille, tiedä vaikka olisi tehnyt noin vaikka ohjaus olisikin onnistunut.

Ihan loistava kokemus oli kilpailla Ficon kanssa nämä SM-kilpailut. Kiitos siis Outille että sen soi minulle! Eipä olisi vajaan vuoden takaisen kokeilun arvannut johtavan SM-finaaliin. En minä mitään järkevää osaa sanoa, mutta hymy naamalla viime viikonloppua muistelen.


Perjantain videon kuvasi Sanna Pyykkönen, muut kuvat ja video Viivi Westman, kiitokset!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti